הלוגותרפיה כאסטרטגיית התערבות לצוותים במסגרות

פורסם ב:נובמבר 2019 מאת : הילית הדר ואברהם פרידמן, מידעו"ס- ביטאון העובדים הסוציאליים, גיליון 91
קטגוריה : מאמרים

מבוא

המאמר מתאר התערבות עם שני צוותים רב-מקצועיים אשר מטפלים, במסגרת מערך דיור חוץ-ביתי, באוכלוסייה בוגרת (מעל גיל 18) עם לקויות למידה, תפקוד והסתגלות.
מאפייני אוכלוסייה זאת כוללים, בין היתר, לקות במיומנויות חברתיות, אימפולסיביות, כשלים חברתיים וחוויות של דחיה חברתית ובידוד חברתי, המעמידים אתגרים מורכבים בפני אנשי המקצוע המטפלים בהם. מורכבויות אלה עלולות לגרום לתשישות החמלה בקרב המטפלים.

ההתערבות המתוארת היא סדנה בת שני מפגשים שהנחו את כותבי המאמר, ובה נחשפו הצוותים לעקרונות הלוגותרפיה. הסדנה נועדה לחשוף את תיאוריית הלוגותרפיה לצוותים המטפלים באוכלוסייה עם לקויות למידה והסתגלות ולהדגים כיצד אפשר לסייע למטפלים למצוא משמעות בעבודתם, לסייע במניעת תשישות החמלה ולהעניק להם כלים לסייע גם לאוכלוסייה שהם מטפלים בה, באמצעות מציאת המשמעות בחייהם.

במפגשים הוצגה תורת הלוגותרפיה שהגה פרופסור ויקטור פראנקל, מחבר הספר "האדם מחפש משמעות". מבין הנושאים הרבים בחרנו לעסוק בחשיבות חיפוש המשמעות ככוח מניע בחיים ובדרכים למציאת משמעות, לקבלת אחריות ולנטילת החלטות. במפגש השני הוצגו מקרים מהשטח על ידי אנשי הצוות והתקיים דיון שכלל חיבור של הלוגותרפיה עם העבודה בשטח.

במאמר יוצגו תוצאות הסדנה, ייחודיותה ומסקנות.

להמשך המאמר נא להוריד את הקובץ
תמונת רקע ליצירת קשר הילית הדר

מוזמנים/מוזמנות ליצור קשר
ואחזור בהקדם